Nasze filary
Opłaty
OPŁATA REKRUTACYJNA
250 złOpłata rekrutacyjna przeznaczona jest na pokrycie kosztów związanych z przeprowadzeniem procesu rekrutacyjnego i nie podlega zwrotowi.
CZESNE Sękocin
0-3
2200 zł4-8
2400 złCzesne jest płatne co miesiąc, również w okresie wakacyjnym, do 5 dnia danego miesiąca.
CZESNE Opypy
0-3
2200 zł4-8
2400 złCzesne jest płatne co miesiąc, również w okresie wakacyjnym, do 5 dnia danego miesiąca.
Czesne pokrywa następujące koszty związane z uczęszczaniem do Szkoły:
- opieka nad dzieckiem w godzinach otwarcia szkoły 7.30-17.30
- udział w zajęciach obowiązkowych oraz zajęciach świetlicowych (w tym językowych)
- 5 1-dniowych wycieczek edukacyjnych w ciągu roku
- indywidualną opiekę tutora szkolnego
- angielski w rozszerzonym wymiarze (także z native speakerem)
- owocowe i warzywne przekąski
- udział w półkoloniach wakacyjnych ze zniżką 30%
Dodatkowo:
- zniżka na rodzinne wyjazdy organizowane przez MOST -10%
- w przypadku drugiego dziecka naliczana jest zniżka w wysokości 10%, trzeciego 20%, a czwartego w wysokości 50% kwoty czesnego.
- W przypadku płatności czesnego za cały rok z góry, naliczana jest zniżka w wysokości wartości 1000PLN. Płatność powinna zostać dokonana do 5 września.
INNE KOSZTY
Czesne nie obejmuje następujących wydatków związanych z nauką i pobytem w Szkole:
- kosztów wyżywienia (zdrowy catering, możliwe diety, odliczane nieobecności)
- kosztów biletów i transportu na zajęcia organizowane poza terenem Szkoły
- kosztów opcjonalnych zajęć dodatkowych lub dodatkowych konsultacji (za zgodą lub na prośbę opiekunów np. logopeda, integracja sensoryczna itp)
- kosztów niektórych wycieczek, organizowanych przez szkołę oraz innych dodatkowych wydarzeń, które mogą być proponowane w ramach współpracy z MOST jako nieobowiązkowe.
- kosztów ubezpieczenia
Szczegółowe informacje o opłatach można znaleźć w Regulaminie Opłat, dostępnym na www w Strefie Rodzica.
PYTANIA I ODPOWIEDZI
W MOST integrujemy różne nurty pedagogiczne, łamiąc schematy edukacyjne. Otwieramy się na nowe i inne. Naszą bazą są zawsze relacje i podążanie za potrzebami dziecka. Chcemy, żeby dzieciaki rozumiały jak działa otaczający nas świat, rozwijały krytyczne myślenie, poznały siebie i swoje emocje, doświadczały budowania relacji z innymi. Wyposażone w kompetencje społeczne, mogły budować w sobie poczucie sprawczości i własnej wartości. Stymulujemy wyobraźnię, aktywizując dzieci i młodzież do działań twórczych. Uwielbiamy naukę w ruchu i komunikację w językach wszelakich (obcych, ale także i programowania). Umiemy mądrze bawić się technologią, jak i nurkować w zakamarkach historii i zakątkach przyrody. Chce nam się robić SZKOŁĘ INACZEJ i sami mamy z tego frajdę!
W MOST uczniowie i nauczyciele razem tworzą miejsce, gdzie uczenie się jest ważniejsze niż nauczanie. Właśnie ta różnica pozwala uczniom stopniowo przejmować odpowiedzialność za swój rozwój i coraz bardziej samodzielne planować swoje życie.
• Stosujemy całościowe podejście do edukacji. Kształtujemy wiedzę i umiejętności, zgodnie z wymaganiami podstawy programowej, jednak uważamy, że podstawa programowa to tylko punkt wyjścia w procesie uczenia się. Oprócz wiedzy akademickiej rozwijamy też zdrowe nawyki, kompetencje społeczne i te istotne z punktu widzenia rozwoju, wspieramy kształtowanie cech charakteru, zwracamy uwagę na postawy i przekonania wzmacniające poczucie własnej wartości i sprawczości u uczniów. Dążymy do tego, by uczniowie mogli w pełni rozwinąć swój życiowy potencjał.
• Stosujemy interdyscyplinarne podejście do nauki. Staramy się tak zorganizować proces uczenia się, by treści z różnych dziedzin były ze sobą powiązane oraz osadzone w szerszym kontekście kulturowym, społecznym i naukowym. Dostrzeganie takich powiązań oraz kontekstu ułatwia dzieciom uczenie się i rozumienie poznawanych zagadnień, a także rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce. Dzięki temu uczniowie dostrzegają sens w nauce i przekonują się, że wiedza nie jest celem samym w sobie, lecz ma im służyć w życiu i rozumieniu siebie, świata i innych ludzi.
• Podczas nauki stosujemy metody aktywizujące uczniów. Tworzymy przestrzeń dla uczenia się i działania, odwołującego się do ciekawości poznawczej, dzięki czemu unikamy tego, co najbardziej zniechęca dzieci do nauki – nudy. W MOST uczniowie mogą przejmować inicjatywę, wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin, także pozaszkolnych, szukać własnych rozwiązań i coraz bardziej samodzielnie i świadomie tworzyć własną ścieżkę edukacyjną.
• Każdy uczeń korzysta z indywidualnego tutoringu. Tutor jest dla ucznia przewodnikiem w procesie uczenia się. Rolą tutora jest wspieranie ucznia w odkrywaniu jego talentów, planowaniu ich rozwoju i wykorzystania w dalszym życiu.
• Wykorzystujemy ocenianie kształtujące – zindywidualizowaną informację zwrotną, która ma realną wartość dla uczniów. Uważamy, że ocenianie ma pomagać w nauce. Nie straszymy stopniami ani nie stosujemy ich jako nagrody. Wykorzystujemy ocenianie kształtujące, by każdy z uczniów otrzymywał jasne i pomocne wskazówki do dalszej pracy.
• Dajemy uczniom czas i miejsce na zadawanie pytań i dyskusje, na badanie rzeczywistości, podejmowanie prób i popełnianie błędów, gdzie każdy młody człowiek może poznawać samego siebie, własne życie i otaczający go świat w poczuciu bezpieczeństwa i z radością odkrywcy. Chcemy, by nasi uczniowie rozwijali swój potencjał i sprawczość, by stali się twórcami świata, a nie bezkrytycznymi odbiorcami zastanej rzeczywistości.
W MOST uczniowie i nauczyciele razem tworzą miejsce, gdzie uczenie się jest ważniejsze niż nauczanie. Właśnie ta różnica pozwala uczniom stopniowo przejmować odpowiedzialność za swój rozwój i coraz bardziej samodzielne planować swoje życie.
• Stosujemy całościowe podejście do edukacji. Kształtujemy wiedzę i umiejętności, zgodnie z wymaganiami podstawy programowej, jednak uważamy, że podstawa programowa to tylko punkt wyjścia w procesie uczenia się. Oprócz wiedzy akademickiej rozwijamy też zdrowe nawyki, kompetencje społeczne i te istotne z punktu widzenia rozwoju, wspieramy kształtowanie cech charakteru, zwracamy uwagę na postawy i przekonania wzmacniające poczucie własnej wartości i sprawczości u uczniów. Dążymy do tego, by uczniowie mogli w pełni rozwinąć swój życiowy potencjał.
• Stosujemy interdyscyplinarne podejście do nauki. Staramy się tak zorganizować proces uczenia się, by treści z różnych dziedzin były ze sobą powiązane oraz osadzone w szerszym kontekście kulturowym, społecznym i naukowym. Dostrzeganie takich powiązań oraz kontekstu ułatwia dzieciom uczenie się i rozumienie poznawanych zagadnień, a także rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce. Dzięki temu uczniowie dostrzegają sens w nauce i przekonują się, że wiedza nie jest celem samym w sobie, lecz ma im służyć w życiu i rozumieniu siebie, świata i innych ludzi.
• Podczas nauki stosujemy metody aktywizujące uczniów. Tworzymy przestrzeń dla uczenia się i działania, odwołującego się do ciekawości poznawczej, dzięki czemu unikamy tego, co najbardziej zniechęca dzieci do nauki – nudy. W MOST uczniowie mogą przejmować inicjatywę, wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin, także pozaszkolnych, szukać własnych rozwiązań i coraz bardziej samodzielnie i świadomie tworzyć własną ścieżkę edukacyjną.
• Każdy uczeń korzysta z indywidualnego tutoringu. Tutor jest dla ucznia przewodnikiem w procesie uczenia się. Rolą tutora jest wspieranie ucznia w odkrywaniu jego talentów, planowaniu ich rozwoju i wykorzystania w dalszym życiu.
• Wykorzystujemy ocenianie kształtujące – zindywidualizowaną informację zwrotną, która ma realną wartość dla uczniów. Uważamy, że ocenianie ma pomagać w nauce. Nie straszymy stopniami ani nie stosujemy ich jako nagrody. Wykorzystujemy ocenianie kształtujące, by każdy z uczniów otrzymywał jasne i pomocne wskazówki do dalszej pracy.
• Dajemy uczniom czas i miejsce na zadawanie pytań i dyskusje, na badanie rzeczywistości, podejmowanie prób i popełnianie błędów, gdzie każdy młody człowiek może poznawać samego siebie, własne życie i otaczający go świat w poczuciu bezpieczeństwa i z radością odkrywcy. Chcemy, by nasi uczniowie rozwijali swój potencjał i sprawczość, by stali się twórcami świata, a nie bezkrytycznymi odbiorcami zastanej rzeczywistości.
Aktualnie działamy w ramach różnych grup stacjonarnych i w edukacji domowej. W najbliższych latach będziemy się rozwijać na dalszych poziomach, a w perspektywie kilku lat chcemy uruchomić już wszystkie poziomy nauczania 0-8. Przewidujemy, że docelowo do szkoły podstawowej będzie uczęszczać około 160 uczniów stacjonarnie w Opypach i dodatkowo będziemy współpracować na zajęciach edukacyjnych z uczniami realizującymi obowiązek szkolny w trybie edukacji domowej.
Szkoła MOST w Opypach jest dogodnie położona przy ul. Gilewicza 2 w Opypach, która jest drogą wyjazdową z Grodziska na trasę S8 (Siestrzeń) w kierunku Warszawy i Katowic. Dojazd samochodem z wielu pobliskich miejscowości to 5-15 minut. Nasi uczniowie korzystają także ze swobodnej komunikacji pieszej i rowerowej ze szkołą.
Możliwy jest też dojazd transportem publicznym: przystanek Opypy Gilewicza (1 min od szkoły – 100m) , autobusy linii 17, 29, 32, 33.
Nasza działalność w Sękocinie jest zlokalizowana na leśnym terenie Instytutu Badawczego Leśnictwa, gdzie prowadzimy zajęcia leśne, terenowe oraz inne w ramach Fundacji Mosty Edukacji oraz kampusu edukacyjnego MOST.
Grupy w szkole MOST liczą od 10 do maksymalnie 18 uczniów. Nasz sposób edukacji zakłada dużą uważność nauczyciela na poszczególnych uczniów. Zależy nam na dużej interakcji między nauczycielem a grupą i uczniami między sobą.
Grupy mieszane czy interklasowość to jeden z elementów naszego podejścia do edukacji podążającej. Jesteśmy przekonani, że dzieci potrzebują rozwoju w zróżnicowanych grupach, ponieważ w codzienności poza szkołą musimy umieć współpracować z różnymi ludźmi. Dzięki łączeniu klas uczniowie mają szansę budować o wiele więcej kompetencji niż wtedy, gdy przebywają jedynie z rówieśnikami. Połączone klasy w każdym roku realizują materiał na różnych poziomach dydaktycznych. A zatem to nie tylko sposób na przyporządkowanie uczniów ale także konkretne metodyczne podejście, dzięki któremu dzieci poznają wiedzę w swoim tempie, a także mają dużo czasu na doskonalenie umiejętności.
W obydwu lokalizacjach mamy sale ruchowe, w których dzieci mogą ćwiczyć. Zależy nam, aby nasi uczniowie doświadczali aktywności fizycznej nie tylko podczas zorganizowanych zajęć wychowania fizycznego.
Z tego powodu przestrzeń szkoły zaprojektowaliśmy tak, aby dawała dzieciom możliwość drobnych, ale częstych aktywności ruchowych (na przykład stoliki-bujaki i piłki do siedzenia). Zajęcia rozwijające umiejętności ruchowe odbywają się w budynku szkoły, na naszym terenie zielonym, a także podczas wypraw terenowych.
W ramach outdoor learning korzystamy także z opcji zajęć na dworze – dla lepszego kontaktu z naturą i doświadczania różnorodności. Aktywności w terenie są według nas jednym ze sposobów poznawania świata.
Odwiedzamy również ciekawe miejsca, gdzie organizowane są zajęcia specjalnie dla dzieci i młodzieży (np. park trampolin czy sale sportowe) oraz regularnie zabieramy dzieci na wycieczki przyrodnicze.
Na stałe współpracujemy z doświadczonym zespołem psychologów, pedagogów i specjalistów.
Korzystamy także ze wsparcia różnych ekspertów z poradni psychologiczno-pedagogicznych. Są to osoby z wieloletnim doświadczeniem zawodowym i bogatą praktyką w innych szkołach. Współpracują z naszym zespołem zarówno w procesie rekrutacji, jak i w bieżącej pracy szkoły oferując wsparcie dzieciom, rodzicom i nauczycielom.
W szkole odbywają się zajęcia specjalistyczne: terapia ręki, terapia pedagogiczna, terapia SI, TUS, zajęcia rewalidacyjne, logopedia oraz inne zajęcia specjalistyczne w zależności od potrzeb i możliwości. Aktualna oferta zajęć jest dostępna w sekretariacie.
Szkoła Podstawowa MOST w Opypach prowadzona jest przez Fundację Mosty Edukacji na zasadach non-profit (to oznacza, że wszelkie zyski Fundacji przeznaczone są na realizację celów statutowych).
Szkoła wpisana jest do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Biuro Oświaty w Grodzisku Mazowieckim i posiada uprawnienia szkoły publicznej.
Tak, szkoła złożyła dostaje subwencję oświatową w wysokości przewidzianej dla szkół niepublicznych, ustalanej dla każdego nowego roku szkolnego, zgodnie z aktualnymi przepisami.
Szkoła działa od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-17:00, więc czas przywiezienia i odebrania dzieci ze szkoły rodzice mogą dostosować do swojego harmonogramu dnia. Przed i po zajęciach obowiązkowych uczniowie mogą skorzystać z zajęć świetlicowych lub dodatkowych zajęć płatnych (ceramika, akrobatyka, piłka nożna, warsztaty teatralne i inne).
W MOST uważamy, że nie ma złej pogody, tylko złe ubrania;) Dlatego prosimy rodziców, by w szatni dzieci zawsze znajdował się pełen zestaw właściwych ubrań zewnętrznych, pozwalający na komfortowy pobyt i zabawę dziecka na dworze: kalosze, ciepłe bluzy, nieprzemakalne kurtki i spodnie czy zestaw ubrań na zmianę. Przerwy można spędzać w ogrodzie, korzystając z ruchu i placu zabaw. W każdy piątek grupy wczesnoszkolne mają zajęcia terenowe – w lesie lub na terenie kampusu. Dodatkowo część zajęć również odbywa na dworze, więc częste przebywanie na świeżym powietrzu jest dla nas naturalnym miejscem prowadzenia zajęć.
Zawsze można się z nami skontaktować w temacie rekrutacji, mailowo (rekrutacja@most.edu.pl) lub telefonicznie. Natomiast pierwszym krokiem jest wypełnienie kwestionariusza online. Link do kwestionariusza oraz szczegółowa procedura rekrutacji opisana jest na stronie https://most.edu.pl/rekrutacja/
Szkoła na wszystkich etapach edukacji realizuje polską podstawę programową i przygotowuje do wszystkich potrzebnych egzaminów, dlatego nasi uczniowie mogą kontynuować naukę w każdej wybranej szkole na terenie Polski.
Jak najbardziej. Używamy tej samej podstawy programowej, co wszystkie szkoły w Polsce, więc po zakończeniu nauki w naszej szkole uczniowie mogą aplikować do dowolnego publicznego lub prywatnego liceum w Polsce.
MOST wspiera uczniów z potrzebami kształcenia specjalnego i każdorazowo podejmujemy indywidualną decyzję o przyjęciu w zależności od potrzeb dziecka i rodziny, a także naszych możliwości wsparcia (także struktury grupy do której dołącza dziecko). W naszym zespole mamy wielu specjalistów i duże doświadczenie w pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach. Jednocześnie ze względu na sposób naszego działania, gdzie ważna jest samodzielność i wewnątrzsterowność, do naszej szkolnej społeczności zapraszamy dzieci, dla których takie podejście jest wspierające edukacyjnie, poznawczo i emocjonalnie. Zapraszamy do indywidualnych rozmów.
Dokładamy wszelkich starań, aby wszyscy członkowie szkolnej społeczności czuli się komfortowo biorąc udział we wszystkich aktywnościach i zajęciach szkolnych.
Z tego powodu, w szkole nie prowadzimy nauczania żadnej religii. Zachęcamy natomiast wszystkich do dzielenia się swoimi tradycjami kulturowymi i rodzinnymi, aby dzieci mogły zrozumieć i docenić różnorodność ludzi, ich tradycji i kultur. Uczymy dzieci poszanowania kluczowych wartości, takich jak szacunku dla wszystkich istot żywych czy niestosowania przemocy. Świętujemy w szkole dni wynikające zarówno z polskiej tradycji, jak i międzynarodowej kultury oraz dni związane z porami roku.
To, co jest tu dla nas każdorazowo ważne, to aby zachowana była równowaga (bez wchodzenia w skrajności), a także by osoby, które opowiadają o różnych wartościach i religiach, potrafiły dzielić się swoimi poglądami i doświadczeniami w sposób szanujący poglądy innych ludzi.
Jedną z kluczowych form indywidualnej pracy z uczniem w MOST jest tutoring. Realizowany jest m.in. poprzez cykliczne indywidualne spotkania tutora z podopiecznym.
Tutoring to metoda zindywidualizowanej współpracy pomiędzy nauczycielem a uczniem, opartej na relacjach. TUTORING czerpie z coachingu i mentoringu, przeniesionych w środowisko szkolne. Istotą tutoringu są indywidualne (1:1), regularne spotkania w atmosferze dialogu, gdzie tutor towarzyszy uczniowi, motywuje, zadaje pytania, wspiera w realizacji celów.
Tutoring służy przede wszystkim rozpoznaniu potencjału młodych ludzi i wspieraniu ich w wykorzystywaniu własnych zasobów w procesie rozwoju. Tutoring wspiera zadanie edukacyjne, które stanowi esencję koncepcji MOSTu – budowanie samoświadomości ucznia, poczucia sensu i sprawstwa, utrwalanie pozytywnych przekonań na temat siebie i możliwości wpływu na rzeczywistość.
Zawsze ważne są dla nas indywidualne potrzeby członków społeczności i szukanie rozwiązań służących wszystkim.
W przyszłości zamierzamy oferować program stypendialny, natomiast zasady przyznawania i sposób finansowania jest jeszcze w trakcie ustaleń.
Każdy może wesprzeć ten cel, składając darowiznę na rzecz Fundacji Mosty Edukacji (KRS 0000797287), tytułem: darowizna na fundusz stypendialny.